“De kracht van je content bepaalt de kracht van je social media!”
Social media zijn niet meer weg te denken uit de optichannel mediamix, niet enkel de klassiekers zoals Facebook en Instagram, maar ook relatieve nieuwkomers zoals Twitch en TikTok. Ook een social mediaplan begint met het vastleggen van de strategie. Welke doelstellingen wil je bereiken? Welke doelgroepen wil je aanspreken? Daarop worden je contentplan en de keuze van de kanalen geënt. Een keuze die je regelmatig moet updaten want het aantal kanalen blijft toenemen: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Twitter, Twitch, TikTok, Snapchat enz. Al deze kanalen hebben een eigen bereik, eigen formats en een eigen tone-of-voice. Daar dien je rekening mee te houden.
Eens je strategie uitgetekend is, kan je starten met de contentcreatie en -planning. De kracht van je content bepaalt de impact van je social media. Pubmarket! werkt met maandelijkse contentplannen die ons toelaten om zo kort mogelijk, maar toch gestructureerd, op de bal te spelen.
We creëren posts, video’s, promo’s, activaties, wedstrijden, enz. We kijken samen of we influencers inschakelen of net niet. Alles wordt geplaatst en gepromoot volgens de regels van de kunst. Verlies zeker het advertentiebudget niet uit het oog, want op social media geldt meer dan ooit ‘no pay, no reach’.