“SEM is not about driving clicks and traffic to your site. It is about driving the right clicks and traffic to your site.”
SEM is de intelligente combinatie van SEO en SEA.
Via SEO of search engine optimisation breng je mensen op een organische manier naar je online ecosysteem. Je zorgt ervoor dat Google je (h)erkent als één van de experts in jouw werkveld. Je site verschijnt daarom bovenaan de zoekresultaten binnen jouw werkterrein.
Authentieke content in combinatie met SEO-copywriting, intelligente linkbuilding en logische technische inrichting van je site zijn de succesfactoren om goede SEO-resultaten te bereiken. Een doorgedreven zoekwoordenanalyse vormt de basis van je SEO-strategie. SEO is geen éénmalig proces, het is een permanente opdracht om een goede ranking te bereiken en vast te houden.
SEA of search engine advertising is een andere techniek om snel je online bereik een boost te geven. Via betaalde Google Ads kan je instant bereik creëren. Voor een goede SEA-campagne vertrekt Pubmarket! vanuit jouw doelstellingen. Wat wil je bereiken? Meer merkbekendheid, meer leads of meer sales? In functie daarvan definiëren we de targeting en zetten we met Google Analytics de juiste conversietracking op. Net zoals bij SEO zorgt een goede zoekwoordenanalyse voor het fundament van je campagnes. Daarop enten we de copy, het ideale budget en de bidding strategie.
Via een uitgekiend Google Data Studio rapport is het mogelijk om in real-time de belangrijkste resultaten op te volgen. Zo kunnen we jouw campagnes voortdurend bijsturen en optimaliseren.
Kom gerust eens sparren met de specialisten van Pubmarket! over wat SEO en SEA je kan opbrengen.