“It always seems impossible untill it’s done”
Special events hebben in de eerste plaats een sociale functie. Ze brengen mensen dichter bij elkaar. Maar om succesvol te zijn moet het event ‘af’ zijn. Alles moet kloppen, vanaf de uitnodiging tot en met de nabeleving. En het concept moet er staan als een huis.
Daarom begint de organisatie van een event, zoals alles in marketing, steeds met het aflijnen van de strategische doelstellingen. Welke boodschappen willen we overbrengen? Welke resultaten willen we bereiken? Daarop enten we het concept van jouw personeelsevent, productpresentatie, klantenevent enz.
In de offline eventwereld zijn het de juiste keuze van de locatie, de praktische organisatie op het terrein, de presentaties, de special acts, de catering enz. die het meeste energie én budget vragen. Maar eens alles klopt, creëer je wel een verbindend WOW-effect voor je medewerkers, klanten of andere stakeholders.
Zelfs wanneer real live events onmogelijk zijn, hebben mensen nood aan verbinding en dat kan perfect via online events. Geen saaie Teams- of Zoom meeting maar een wel een volwaardig streaming event dat precies hetzelfde gevoel van verrassing, enthousiasme en interactie creëert als een live spektakel.
Ook online moet alles kloppen: het concept, het draaiboek, de regie, de technische keuzes, de streaming, de verrassende elementen, de interactie én de after party! Via online events realiseer je bovendien een enorme tijd- en dus kostenbesparing op de verplaatsingen.