“Alles begint met een analyse van de relevante key figures die je wil opvolgen.”
Parallel aan de groei van digital marketing en de snelle digitale transformatie nemen ook de beschikbare data exponentieel toe. Alles begint met een analyse van de relevante key figures die je wil opvolgen en de verbanden die je wil leggen. Dit doe je in functie van twee doelstellingen: de analyse van de resultaten van je campagnes en de optimalisatie van die resultaten.
Zowel voor deze analyses als voor de reporting naar alle stakeholders toe, is Google Data Studio een bijzonder degelijke tool. Een Google Data Studio (GDS) rapport verzamelt niet enkel de data van Google Ads, maar ook de data van andere platformen zoals je eigen website en webshop, Facebook, Instagram, LinkedIn, enz. Zo kan je de resultaten van je verschillende kanalen heel overzichtelijk bundelen via één tool in één rapport. Bovendien werkt GDS in real time zodat de analyses steeds up-to-date zijn, zowel voor Pubmarket! als voor de klant. Bijzonder handig als je CEO of een leverancier die een campagne co-financierde de laatste stand van zaken wil kennen.
Pubmarket! stelt een gepersonaliseerd rapport op dat rekening houdt met de specifieke KPI’s, maar ook je brand guidelines. De frequentie van de bespreking van de cijfers wordt in onderling overleg bepaald. Maandelijkse rapportage is gebruikelijk, maar in functie van de campagne kan er ook minder of meer tijd tussen zitten.