“Great content is the best sales tool in the world!”
‘Pushy’ reclameboodschappen hebben hun beste tijd gehad. Klanten, zowel B2C als B2B, gaan zelf op zoek naar oplossingen wanneer het hen past. Die tocht start met een Google zoekopdracht. Ze informeren zich over jouw oplossingen én die van je concurrenten. Precies daarom is authenticiteit zo belangrijk.
Via de gepaste strategische aanpak en de juiste content kan je potentiële klanten jouw merk, product of dienst zelf laten ontdekken in hun zoektocht naar oplossingen. Personalisatie en interactie zijn de kernbegrippen in deze aanpak.
En hier gaat het bij heel wat ondernemingen fout. Ze starten Facebook, Instagram en Twitter op, creëren profielen en pas dan denkt men na over de content. Een succesvolle contentstrategie vereist een duidelijk plan met heldere doelen. Wat en wie willen we bereiken en waarom? Dan pas volgt de juiste kanaalkeuze.
Goede contentmarketing vertrekt dan ook van een goed inzicht in je buyer personae en hun buyer journey. Je buyer personae leren je hoe je klanten in mekaar zitten, met welke argumenten je hen kan overtuigen en wat je daarentegen moet vermijden. De buyer journey geeft je inzicht in hun online en offline touchpoints zodat je potentiële klanten via een trechter naar de aankoopbeslissing kan leiden.