Up for a SMART challenge?
Pubmarket! won de pitch met het “Up for a Smart Challenge?” concept: een 360° campagne naar decision makers, little decision makers en teachers. Zowel voor de ouders, de kinderen als de leerkrachten werd voor de 4 landen een mediaplan uitgewerkt met een stevig accent op themazenders, social media (Facebook, Instagram en YouTube), online bannering en vakbladen zoals bv. Klasse.
Op enkele weken tijd realiseerden we 12 video’s in 4 talen voor Froggit, Cube Duel, Walk the Dog en Jaak en de Bonenstaak. Onder meer met deze video’s plaatsten we 75 verschillende posts op Facebook en Instagram die met 18.000.000 impressies, 3.000.000 mensen bereikten. De filmpjes op YouTube werden 1.300.000 keer bekeken, goed voor 18.000 kliks. De online banners waren goed voor 3.000.000 impressies en 10.000 kliks. De top topical TV-spot voor SmartGames tijdens de uitzendingen van de Slimste Mens was een voltreffer.
Maar waar het uiteindelijk om draaide was de verkoop en die overtrof in vergelijking met dezelfde periode in 2019 de stoutste verwachtingen van onze opdrachtgever SMART. Daar doen we het voor!
Up for a new challenge!
Na de eerste SmartGames campagne einde 2020, kreeg Pubmarket! in 2021 opnieuw de opdracht om een groot pakket video’s te realiseren, zowel voor social mediacampagnes als voor de dealersites. De doelgroepen voor deze video’s zijn in de eerste plaats de ouders en grootouders van jonge kinderen.
Voor het merk SmartGames realiseerden we in totaal 78 video's voor de spelletjes Roodkapje, Jumpin’ en IQ Puzzler Pro met voice-overs in 6 talen voor social mediacampagnes op de Europese en Amerikaanse markten. Het concept van deze video’s is een ‘battle’ waarbij het spel de speler uitdaagt.
SmartMax (My First) kreeg een enorme salesboost!
Voor het merk SmartMax gaat het over 110 video’s voor SmartMax My First en voor diverse spelletjes van SmartMax. Deze video’s zijn vooral bedoeld als productinfo op de sites van speelgoedketens.
De video’s zijn opgebouwd volgens een vast patroon: een intro met de korte voorstelling van het spel, in het middengedeelte zie je de toepassing van het spel in de crèche (SmartMax My First) of in een thuissituatie (SmartMax) en in de outro tonen we opnieuw de verschillende onderdelen van het spel in kwestie.
SMART kreeg de vorige jaren een enorme salesboost door verstandig in te spelen op het noodgedwongen thuisblijven van massaal veel jonge kinderen. Met onder meer deze video’s wil Pubmarket! SMART ondersteunen om deze groei bestendigen. That’s the challenge!