Duurzaam reizen met RRReis
De hoofddoelstelling van de campagne was het activeren en laden van het nieuwe duurzame merk RRReis onder zowel bestaande reizigers als (nog) niet reizigers. Een van de subdoelen was het heractiveren van reizigers die omwille van Corona afhaakten.
Het concept van de campagne baseerde Pubmarket! o.a. op het relaxed reizen aansluitend op de USP’s van reizen met RRReis. De bussen hebben extra comfortabele stoelen, beschikken over USB laadstations en zijn volledig elektrisch. Dat maakt reizen pas echt relaxed en stil, alsof je over de weg zoeft… Je komt uitgerust op je bestemming aan. Daarom hebben we in het campagnebeeld de reizigers zwevend in een relaxte houding, zonder bus eromheen afgebeeld. Met het voorgestelde basisconcept hebben we ook handig de mondkapjes vermeden.
Om nadruk te leggen op het CO2 neutraal volledig elektrisch reizen, hebben we een duurzaamheidslabel ontwikkeld dat de gehele campagne in alle uitingen een rol heeft gehad.
Tijdens Corona zijn we van het basisconcept afgeweken en hebben we de campagne meer informatief gemaakt. Na Corona hebben we alsnog de campagne vanuit het basisconcept volledig kunnen uitvoeren en uitrollen in meerdere fasen, per doelgroep: forenzen, recreanten, studenten en senioren.
De middelen die we hebben ingezet waren crossmediaal, zowel online als offline. Dit zorgde voor een enorm bereik binnen het reisgebied; stuk voor stuk mensen die nu geïnformeerd, geïnspireerd en gemotiveerd zijn om met RRReis te reizen.