Verrassende concepten
Pubmarket! ging samen met founding father Remy Rombouts, CEO Roger Scheeren en vennoot Ton Van Veen als basis voor de positionering in de eerste plaats op zoek naar de ziel van het merk en de juiste doelgroepen. Na een doorgedreven strategische oefening besloot Coco & Sebas om de high end propositie los te laten en zich te focussen op de happy many met verrassende concepten en een vleugje luxe, zonder concessies te doen op het vlak van de chocoladekwaliteit. De eerste nieuwe winkel in ’s-Hertogenbosch was een mooie vertaling van deze nieuwe positionering. In deze winkel vind je de white line producten die Coco & Sebas specifiek ontwikkelden voor de eigen brandstores en luxe warenhuizen zoals de Bijenkorf en Harrods. Voor de retailsector zetten ze de black line producten in de markt. Twee verschillende productlijnen dus voor twee verschillende klantensegmenten.
#eenhartvangoud
Er was echter nog werk aan de winkel om echte magnetische meerwaarde te creëren. Het klinkt misschien een beetje cynisch, maar voor Coco & Sebas was de coronacrisis de geschikte katalysator om zich verder te positioneren. Met de actie ‘Omdat jij het verdient #eenhartvangoud” stak Coco & Sebas de Nederlanders een gouden hart onder de riem. De actie was een succes en de eerste stap naar de concept brand ‘Omdat jij het verdient’ waarin chocolade als een sparkle die extra glans geeft aan je dag centraal staat, was gezet. Coco & Sebas chocolade is bereikbare luxe, net zoals de dagelijkse Nespresso ‘what else’. Een unieke positionering netjes tussen de mainstream chocolademerken en de exclusieve chocolatiers. Een chocolademerk dat het beste van die twee werelden verenigt en dat elke dag een extra sparkle aan het leven geeft. Een positionering die mooi vertaald wordt in de visuele merkidentiteit van Coco & Sebas met een stijlvol logo, een look&feel met goud en zwart als basiskleuren, verrassende vormen en spannende smaken.
Remy Rombouts, medeoprichter van het merk, wordt ondertussen via personal branding bewust uitgespeeld als het gezicht van Coco & Sebas. In tegenstelling tot België kent Nederland nog geen bekende chocolatiers en die leemte wordt nu mooi ingevuld. De nieuwe koers werd gebald maar volledig gesynthetiseerd in de Coco & Sebas Merkwijzer met drie elementen: de mentale merkidentiteit, de visuele merkidentiteit en de doelgroepen. Het perfecte kompas om de juiste koers te blijven aanhouden.