Het jubileumboek ‘One century of passion’ is een passionele synthese van 100 jaar Bidfood en een blik op de toekomst van de onderneming. ‘Work with passion’ met de getuigenissen van 10 (ex)personeelsleden was het hoofdgerecht van het boek. In het hoofdstuk ‘Meet the passion’ blikten we vooruit. Pubmarket! tekende voor de redactie en de vormgeving.
Bidfood 100 Years event
Met drie verschillende events werden alle stakeholders betrokken bij het jubileum.
De Suppliers Day op het vliegveldje in Malle was tegelijkertijd een terugblik, gesymboliseerd door vluchten met een oude dubbeldekker, en een blik vooruit, met testritten met duurzame wagens als metafoor.
Orgelpunt was het 100 jaar Bidfood event in Brussels Kart Expo. Voor meer dan 1000 genodigden uit horeca en collectiviteiten stond een beleving rond de 7 food trends voor de toekomst op het menu, gevolgd door een spetterend avondfeest met tal van verrassende acts. Virginie Claes was de gastvrouw van de dag.
De werknemers van Bidfood België en de horecavestigingen Langens, Declercq, Bestfood en Makady konden enkele dagen later in dezelfde setting hun origineel personeelsfeest vieren.
Voor de praktische realisatie van deze events werkte Pubmarket! samen met New Balls Please.
Tijdens de hele feestperiode stonden tientallen weetjes over Bidfood centraal in printcommunicatie (folders en magazines), online (corporate website en webshop) en social media (Facebook en LinkedIn).
Een complete cateringoplossing: van distributie tot partner
Bidfood, toonaangevend voedingsdistributiebedrijf en onderdeel van de internationale Bidcorp Group, verdeelt voeding en aanverwante producten aan horecabedrijven en grootkeukens in onder meer bedrijven, scholen, rust- en ziekenhuizen en non-profitorganisaties in zowel België als Luxemburg.
Communicatiebureau Pubmarket! trok alle registers open om tot de essentie te komen voor Bidfood en zijn marktpositie als voorloper te versterken. Want dat is Bidfood nu eenmaal: een merk met een duidelijk verhaal en koers. Pubmarket! ontwikkelde de merkgedachte “First in Foodservice”. Bidfood kreeg een unieke positie in de markt: een merk dat méér biedt dan alleen een breed assortiment. Bidfood biedt namelijk slimme diensten, tools, oplossingen én een sterke merkbeleving.