SuperTank kleurt oranje

SuperTank, een Nederlandse keten van tankstations, kleurt sinds kort uitbundig oranje. Op de speeldagen van de nationale voetbalploeg, op oranje feestdagen en tijdens belangrijke schaatswedstrijden – de zogenaamde oranjedagen – kunnen de SuperTank klanten genieten van extra kortingen. Bovendien maken de klanten iedere maand via een scan van het tankbonnetje en een zo juist mogelijk antwoord op de wedstrijdvraag kans op 250 euro gratis brandstof. Ook loyaliteit wordt beloond want de winnaar op jaarbasis kan een jaar gratis rijden met de oranje SuperTank Mini Cooper.

Volledig Pubmarket concept

Om heel deze campagne succesvol in de markt te zetten en te stroomlijnen ontwikkelde Pubmarket het digitale wedstrijdmechanisme en de SuperTank app. Via de app, die je zowel in de iOS- als Android appstores kan downloaden, worden de klanten niet alleen geïnformeerd over de kortingsacties, het wedstrijdmechanisme, de maandelijkse winnaars en hun persoonlijke wedstrijdranking, maar ook over de locaties van de tankstations, de actuele brandstofprijzen enz. Parallel aan de app bouwde Pubmarket ook de nieuwe supertankoranjeboven.nl site waarop de app-info verder uitgediept wordt. Zowel de app als de site zijn gekoppeld aan een Drupal CMS. Dankzij een door Pubmarket ontwikkelde API (application programming interface) kunnen wijzigingen op beide platformen heel eenvoudig in één beweging uitgevoerd worden.

Pubmarket! ontwikkelde het volledige oranjeconcept en verzorgt eveneens de ondersteuning van de oranjedagen via social media. Voor de tankstations realiseerden we een complete set POS-materiaal met onder meer posters, leaflets, vlaggen, spandoeken en animaties voor het interne televisiecircuit en de ledboardings.